HÄLSO- OCH SJUKVÅRDSFÖRVALTNINGEN
– FÖRUTSÄTTNINGAR ATT PRESTERA
KUNDENS UTMANING
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms län behövde få en tydligare gemensam bild av sitt uppdrag. Med många nya medarbetare i teamet behövde man lära känna varandra, personligt och professionellt. Gruppen sökte verktyg för att kunna stötta och hjälpa varandra att bli framgångsrika i vardagen.
RÖTTS BIDRAG
Vi bidrog genom skräddarsydda workshops för att:
- Skapa samsyn kring uppdrag, kompetenser och erfarenheter samt hur samarbetet skulle se ut.
- Undersöka gruppens förutsättningar att prestera och ta fram aktiviteter som tog gruppen vidare.
- Förstå gruppens styrkor och utmaningar och hur detta kunde användas i gruppen.
- Se över hur väl rustad gruppen var inför de förändringar som Hälso- och sjukvårdsförvaltningen stod inför.
RESULTAT
- Självgående grupp som tar ansvar för resultatet, samverkan och förutsättningar för prestation.
- Förbättrat resultat i medarbetarundersökning.
KUNDER VI ÄR STOLTA ÖVER:
ALERIS – FRÅN STRATEGI TILL NYTTA FÖR KUNDEN VARJE DAG 
VÄSTTRAFIK – BÄTTRE KUNDUPPLEVELSE VIA 9000 MEDARBETARE 
SABIS – JAG ÄR KUNDUPPLEVELSEN 
SYSTEMBOLAGET – DET GODA KUNDMÖTET VIA DET GODA LEDARSKAPET 
BILPROVNINGEN – KUNDLYFTET 
FÖRSÄKRINGSKASSAN – ÖKAT FÖRTROENDE FRÅN KUNDERNA 
FÖRSÄKRINGSKASSANS SERVICEKONTOR – HÖGRE OCH JÄMN NIVÅ PÅ KUNDMÖTET 
CURA APOTEK – LÖNSAMMA KUNDMÖTEN 
Våra ledare har gått från att ”köra pirra” till att leda kundmötet.