sabis_h76

SABIS
– JAG ÄR KUNDUPPLEVELSEN

Sabis bästa arbetsgivarenKUNDENS UTMANING

Sabis har under många år arbetat med att utveckla sina medarbetare, kallade kundproffs, inom service och gott bemötande. Nu ville man ta arbetet med kundupplevelsen till en ny nivå. Initiativet ”Jag är kundupplevelsen” startades. Fokus låg på att få alla ledare och medarbetare att imponera på kunden, i alla möten. För att stötta medarbetarna under resan och ge de allra bästa förutsättningarna behövde Sabis också lyfta ledarskapet till en ny nivå. Sabis ledare kallas för ledarproffs. Målet var att skapa ett ledarskap som hela tiden strävar efter att bli bättre och bättre för medarbetarna och kunderna.

RÖTTS BIDRAG

Alla i Sabis involverades genom ett tydligt gemensamt uppdrag och eget ansvar för kundupplevelsen. Under ett år tränades Sabis ledarproffs i ett kunddrivet arbetssätt och ledarskap, därefter tränade de sina medarbetare i vardagen.

Arbetet innebar bland annat att:

  • Utveckla mål, målbilder och verktyg för att utveckla kundupplevelsen, exempelvis ett kundlöfte.
  • Utveckla en gemensam plattform för Sabis ledarproffs – målbild för ledarskap, uppdrag och ledarkompetenser.
  • Utveckla träningar och träna alla ledare.
  • Utveckla ett systematiskt arbetssätt för ledare och medarbetare för att kunna fortsätta utveckla kundupplevelsen.
RESULTAT
  • Arbetar systematiskt med kunddrivet ledarskap.
  • Har kunden högst upp på agendan.
  • Alla ledare och medarbetare drar åt samma håll.
  • Har gemensamma mål att jobba mot.
  • Har en gemensam plattform för ledarskapet inom Sabis.
  • Har skapat en feedbackkultur.
  • Sabis är ett ”ja-gäng”!
  • Ledarproffsen leder med glädje.
  • Medarbetarindex har höjts från 77 till 82 på 1,5 år.
  • Har lyft sitt kundupplevelseindex från 80 till 92 på 1,5 år. Läs mer.

Caroline Cederblad och Madeleine Brehmer från Sabis gästade Röttfika under hösten. De berättade om Sabis arbete att ta kundupplevelsen till en ny nivå via initiativet ”Jag är kundupplevelsen”.

Här kan du titta på Sabis egen film om kundupplevelsen.

citatVi är oerhört glada och nöjda över att samarbeta med Rött. De gör det enkelt för oss och vi arbetar numera systematiskt, vilket leder till fantastiska resultat. Rötts konsulter får våra allra bästa rekommendationer! Sabis HR

Hur ser dina utmaningar ut? Hör av dig till oss som jobbar på Rött så pratar vi om hur du kan förbättra kundupplevelsen i ditt företag eller din organisation

arrow_small

boka_mote_horisont