cura_h76

CURA APOTEK
– LÖNSAMMA KUNDMÖTEN

KUNDENS UTMANING

Cura apoteket ville bli ICA-kundens favoritapotek samt öka försäljning och lönsamhet via nöjda kunder och ett förändrat arbetssätt.

RÖTTS BIDRAG

Vi bidrog till att ta fram ett tydligt önskeläge för hur kunden skulle uppleva Cura apoteket i form av målbild och kundlöfte. Alla i företaget involverades genom ett tydligt gemensamt uppdrag och ansvar för kundupplevelsen. Under ett år tränades alla ledare i att ”Leda & följa upp ett kunddrivet arbetssätt”, därefter tränade de sina medarbetare i vardagen. Vi byggde in förbättringsarbete i vardagen via verktyget Akvarium samt såg över kundmätningar och uppföljning.

RESULTAT
  • Markant förbättrade resultat i kundmätningar och via Mystery shopper.
  • Ökad lönsamhet.
  • Ökad förmåga hos varje enskild individ att förstå och omsätta kundernas behov.

citat

Jag har haft kundmötet på agendan hela tiden. Det har inte gått att värja sig.

Hur ser dina utmaningar ut? Hör av dig till oss som jobbar på Rött så pratar vi om hur du kan förbättra kundupplevelsen i ditt företag eller din organisation

arrow_small

boka_mote_horisont