CURA APOTEK
– LÖNSAMMA KUNDMÖTEN
KUNDENS UTMANING
Cura apoteket ville bli ICA-kundens favoritapotek samt öka försäljning och lönsamhet via nöjda kunder och ett förändrat arbetssätt.
RÖTTS BIDRAG
Vi bidrog till att ta fram ett tydligt önskeläge för hur kunden skulle uppleva Cura apoteket i form av målbild och kundlöfte. Alla i företaget involverades genom ett tydligt gemensamt uppdrag och ansvar för kundupplevelsen. Under ett år tränades alla ledare i att ”Leda & följa upp ett kunddrivet arbetssätt”, därefter tränade de sina medarbetare i vardagen. Vi byggde in förbättringsarbete i vardagen via verktyget Akvarium samt såg över kundmätningar och uppföljning.
RESULTAT
- Markant förbättrade resultat i kundmätningar och via Mystery shopper.
- Ökad lönsamhet.
- Ökad förmåga hos varje enskild individ att förstå och omsätta kundernas behov.