forsakringskassan_h76

FÖRSÄKRINGSKASSAN
– ÖKAT FÖRTROENDE FRÅN KUNDERNA

KUNDENS UTMANING

Att öka förtroendet för hela Försäkringskassan och få alla medarbetare i olika roller att agera utifrån en gemensam målbild och kundernas behov.

RÖTTS BIDRAG

Vi bidrog till att utveckla ett kundlöfte och målbilder för hela Försäkringskassan. Vi hjälpte till att ta fram metoder och verktyg för alla ledare, som i sin tur tränade medarbetarna. Vi utvecklade ett ”träna-tränaren-koncept” och utbildade interna handledare som i sin tur tränade alla ledningsgrupper och ledare.

RESULTAT
  • Försäkringskassan har fått ökat förtroende.
  • Majoriteten av chefer upplever att de fick ett verktyg som gör att de självständigt kan arbeta vidare.

citat

Nu känns det som vi konkret vet vad vi ska göra. Vi har fått verktygen och vi har gjort det mesta själva.

Hur ser dina utmaningar ut? Hör av dig till oss som jobbar på Rött så pratar vi om hur du kan förbättra kundupplevelsen i ditt företag eller din organisation

arrow_small

boka_mote_horisont