Tidigare röttfika2019-03-12T21:36:46+02:00

VÄRT ATT SPARA

kommande_rottfika

Här lägger vi upp alla tidigare Röttfika med gäster. Längre ner på sidan hittar du tidigare spaningar och tips.

CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT
14 maj 2019

Lotta Bjurhult och Byggmax Joel Alex medverkade tillsammans på årets CXM-konferens i Stockholm. Temat var framtidens kundupplevelser. Lotta berättade hur man framgångsrikt arbetar för att skapa en kunddriven verksamhet. Joel berättade om sina erfarenheter från Byggmax pågående förändringsresa.

Lotta och Joel delar gärna med sig. Deras presentationer hittar du här (pdf 2,1 mb).

Kvalitetsmagasinet Live
Inger Efraimsdotter
Johan Sandström
29 november

Rötts vd Inger Efraimsdotter och Västtrafiks kundstrateg Johan Sandström medverkade på Kvalitetsmagasinet Live i slutet av november. Inger berättade om förändrade kundbeteenden med fokus på kundmöten i världsklass. Johan berättade om Västtrafiks resa mot ökad kundnöjdhet i alla kanaler.

Inger och Johan delar gärna med sig. Ingers presentation hittar du här (pdf 5 mb) och Johans presentation hittar du här (pdf 1 mb)

19 oktober
Inger Efraimsdotter
Näringslivets Hus

Rötts Inger Efraimsdotter medverkade när Sabis bjöd in till inspirerande frukost på Näringslivets Hus. Inger berättade bland annat om hur man kan gå från strategi, insikter och planer till en kunddriven vardag.

Läs mer om hur Rött har bidragit till Sabis kundupplevelse.

Daniel Nilsson
Fastighetsbyrån Utland
Fredag 14 september

Den 14 september gästades Röttfika av Daniel Nilsson, vd Fastighetsbyrån Utland. Han delade med sig av sina erfarenheter från en expansiv bostadsmarknad i Spanien och Portugal. Vi fick följa med på en spännande resa med branschens bästa kundupplevelse som mål. Vägen dit går via ett tydligt, gemensamt kundlöfte för alla franchisetagare.

Daniel delar gärna med sig. Hans presentation hittar du här. (pdf 3,3 mb)

CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT
TISDAG 8 MAJ 2018

Eva Virving och Västtrafiks Johan Sandström medverkade tillsammans på årets CXM-konferens i Stockholm. Temat var kundupplevelser i världsklass. Eva berättade hur man arbetar för att skapa en kunddriven verksamhet på riktigt. Johan berättade om sina erfarenheter från Västtrafiks förändringsresa.

Eva och Johan delar gärna med sig. Deras presentationer hittar du här. (pdf 1,5 mb)

Ann-Therese Enarsson
Futurion
Fredag 2 februari 2018

Den 2 februari gästades Röttfika av Ann-Therese Enarsson från Futurion, tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Det blev en spännande morgon med fokus på den digitala framtiden. Allt med den senaste forskningen som utgångspunkt. Vad händer exempelvis med ledarskapet när chefen blir en app?

Sabis
Caroline Cederblad, vd
Madeleine Brehmer, vvd/affärsutvecklare
Fredag 22 september 2017

Caroline Cederblad och Madeleine Brehmer gästade och bjöd in till Röttfika i Sabis egna lokaler i Näringslivets Hus. Vi inspirerades av en energigivande frukost och spännande insikter från Sabis arbete med att ta kundupplevelsen till en ny nivå.

Läs mer om vårt samarbete med Sabis.

Frukostseminarium
Det goda kundmötet
Torsdag 14 september 2017

Rötts Eva Virving, proffs på förändringsledning och kundriven ledarskapsutveckling gästade vår samarbetspartner Transformator Design. Tillsammans med Johan Sandström, kundstrateg på Västtrafik och Stefan Borell, servicedesigner på Transformator Design, samtalade man kring Det goda kundmötet och hur man gör för att skapa kundfokuserade organisationer.

Eva och Johan delar gärna med sig. Deras presentationer hittar du här (pdf 3 mb).

Lars Backström
vd Västrafik AB
Onsdag 26 april 2017

Lars Backström gästade Röttfika och berättade om Västtrafiks långsiktiga arbete i samverkan med sina partners. Via alla ledare engageras 9 000 medarbetare i hela Västra Götaland, oavsett roll, i arbetet med att skapa en bättre och bättre kundupplevelse. I det personliga och digitala kundmötet – i allt från biljetter och reseplanering till trafikinformation

Lars delar gärna med sig. Hans presentation hittar du här (pdf 2,8 mb).

Workshop
Imponerande kundupplevelser
1 februari 2017

I februari upprepade vi vårens lyckade workshop på temat: Hur gör man? En aktiv förmiddag där vi på Rött delade med oss av våra bästa metoder och verktyg för imponerande kundupplevelser och kundmöten.

Deltagarna fick insikt i hur vi konkret arbetar tillsammans med våra kunder för att omsätta strategier, planer och ambitioner till imponerade kunder – via imponerade prestationer.

Spara

Spara

Magdalena Persson
vd Interflora
2 december 2016

Magdalena Persson gästade Röttfika mitt i en av blomsterbranschens absoluta högsäsonger. Hon bjöd in till samtal om att leda digitalisering i en mycket traditionell bransch. Hon berättade om en förändringsresa med mål att få affären att blomstra både online och offline.

Magdalena delar gärna med sig. Hennes presentation hittar du här (pdf 2 mb).

Workshop
Imponerande kundupplevelser
15 juni 2016

Våren avslutades med en Rött-workshop. Vi tittade närmare på framgångsrika metoder och verktyg för imponerande kundupplevelser och kundmöten. Vi på Rött delade med oss av våra bästa metoder och verktyg.

Deltagarna fick insikt i hur vi tillsammans med våra kunder omsätter strategier, planer och ambitioner till imponerade kunder – via imponerade prestationer. Intensivt och roligt!